Äta, sova, jobba


Postat av: anna e

När man jobbar så mycket, får man sänka standarden på hur hemmet ser ut och istället satsa tiden på barnen.

Något jag insåg när jag började jobba. Fast jag arbetade bara halvtid, men genom min sjukdom så blev det som en heltid för jag "dog" några timmar när jag kom hem. Så jag fick helt enkelt göra ett val, tid och ork med barnen och mer damm i hörnen eller tvärtom. Blev ett enkelt val ;)



Jag hade så höga krav att ha allt så ordnat, för så var jag fostrad och trodde att man var "tvungen" att göra. Men har med åren insett att jag är lika lycklig med lite dammkorn här och var. Strykjärnet oanvänt och lakanen omanglade...

Vad jag ville säga är; Ha inte så höga krav på dig själv så du går under. Det är slitit som det är ändå att bara ha små barn som behöver sitt.

Njut av dem istället, för tiden går så otroligt fort. Tro mig. Jag funderar ofta vart tiden for och när de bara slutade vara mina små gosingar.

Nu är de alla stora och har väldigt lite "behov" av mig. SÅ njut älskade Johanna!

puss och kram

2010-09-21 @ 18:50:04
URL: http://annasdrom.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback