Vaccinering


Postat av: sandra

En jag känner som har barn under 5 och har tänkt vaccinera sin son men inte samtidigt som hon själv ifall sonen skulle bli sjuk efter sprutan, så hon kan ta hand om honom.. Personligen om jag hade barn själv så skulle jag inte vaccinera dem, eller mig själv heller för den delen.. onödig risk och den här influensan är precis som vilken influensa som helst tycker jag förutom att den har lite snabbare spridning, eftersom den även sprids via luft och inte bara direktkontakt.. Men som sagt det är något som ni helt måste ta beslut om själva. Kram vännen

2009-11-16 @ 17:05:17
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha det ploppade bara upp i mitt huvud så jag har helt hittat på det genom fantasin, haha min löperska ;D

2009-11-16 @ 17:06:54
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Leif (svärfar/farfar)

Det tycks och skrivs så mycket både hit och dit när det gäller Svininfluensan.. farlig eller inte farlig?? Samma sak om vaccinet.. bra eller inte bra??

Vad ska man då lyssna på? Ja, vetenskapen och sjukvården är väl de enda som egentligen har fakta att argumentera med. Och då är det vaccination som gäller.

Att vaccinera sig handlar om att skydda sig själv mot sjukdomen men framför allt att visa hänsyn mot sin omgivning, nära och kära såväl som alla andra runt omkring.

Jag var själv tveksam till vaccination men är övertygad om att det är rätt efter jag varit på info om det på jobbet.

Tänk om Ni väljer att inte vaccinera.. och någon blir allvarligt sjuk!!

JAG tycker att alla ska vaccinera sig men för er del ligger beslutet självklart hos er själva.



Kramar till er alla.. ta väl vara på er

/Leif

2009-11-16 @ 17:40:50
Postat av: Emma Söderström

Vi kommer att vaccinera Wilda nästa vecka, och även vaccinera oss själva då. Bättre att ta det säkra före det osäkra.. Det där pratet om immunförsvaret är det ju ingen som vet. Varför vaccinera folk om det ska vara farligt i längden? Nä, gå dit med Anton och ge han vaccinet. Det tycker jag iaf :)

2009-11-16 @ 17:47:43
URL: http://wildur.blogg.se/
Postat av: Ellen

Ja det är inte en lätt fråga, och jag tänker inte säga hur jag tycker att ni ska göra.



Själv har jag iallafall bestämt att inte vaccinera varken mej eller Naima. Dels för att jag tror att själva sprutan blir mer traumatisk för henne än om hon skulle få flunsan. Hon är så frisk och stark i övrigt så nog klarar hon av att bli sjuk. Däremot är hon väldigt misstänksam mot allt vad läkare/sjuksköterskor heter, och att dom skulle ens få komma i närheten av henne med en spruta tvivlar jag starkt på.



Men det är också för att jag inte riktigt litar på vad det är som egentligen sprutas in. Jag är lite inne på det där att immunförsvaret mår bäst utan en massa vaccin..



Visst kan jag förstå argumentet att man inte vill bära på smittan och smitta andra också. Och det är aldrig trevligt att bli sjuk själv heller..Så jag förstår absolut dom som väljer att ta det.



Som sagt, inget lätt beslut, men vad ni än väljer så blir de nog de bästa för just er :)

2009-11-16 @ 23:04:27
Postat av: andrea

jag kommer vaccinera både mig själv, Hugo & Vega i veckan och nästa, hade först inte tänkt att göra det, för att det gick mycket rykten om massa skit i sprutan som kvicksilver, men jag har forskat lite och man får i sig mer kvicksilver om man äter en vanlig fisk.

men sen tänkte jag att man faktist har sprutat i dom vaccin ända sen dom föddes och jag vill inte ha på mitt samvete att jag kunde ha gjort någonting åt saken, när dom väl ligger där jättesjuka eller i värsta fall dör...

2009-11-16 @ 23:29:38
Postat av: Marcela

Vi vaccinerades också i går :) det känndes ju inte som du säger! :) vaccinerade du inte dig själv anna och killen?

2009-11-19 @ 08:04:26
URL: http://marcelam.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback