Sista ronden


Postat av: Linda

Han är ju ändå karl och lagar en massa mat och bakar! Är det 1800-tals normer?

2008-07-15 @ 10:50:48
Postat av: Johanna

Hej, intressant komentar på mitt inlägg. Det jag menar är bara att jag och Johan bär olika åsikter om just "nagellacksbiten" inom Antons uppfostran och jag blev bara tvungen att hitta en punkt att trycka på för att det skulle låta som att "jag har mer rätt" (även om "alla andra" inte behöver tycka det) du känner säkert igen det när du har en disskution med någon, man vill ha rätt så därför drar man till med något för att det ska verka bra men egentligen behöver det inte alls vara du som har rätt, i det här fallet har varken jag eller Johan rätt om det är bra eller dåligt, rätt eller fel att låta Anton bära rött nagellack. Såklart att Johan inte är någon 1800-talsnisse för det är han verkligen inte! Han tar ju till och med ut sin pappaledighet :P Jag menar bara att jag och han har olika åsikter precis som alla andra människor :) Hoppas du inte tog illa upp för det jag skrev om Johan, jag älskar ju trots allt din storebror trots att vi bär olika åsikter.

Kram svägerskan

2008-07-15 @ 14:25:14
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja visst förstår jag att du ville hitta en punkt att trycka på så att det låter som att du har mer rätt, och det händer mig också när jag har en diskussion med någon. Som Leo till exempel. Men jag skulle inte inför en massa andra "ställa ut honom i kylan". Då tyckte jag det skulle vara bättre att hålla det för sig själv i stället för att måla upp det på bloggen, och på så sätt få det att låta nedlåtande mot min partner. Jag kan nog vara ärlig och säga att jag just därför tog illa upp, men det är ju för att som du säger, alla människor har olika åsikter. Detta var min.

2008-07-16 @ 00:08:58
Postat av: Linda

Fick höra att mitt inlägg lät elakt, och självklart är det inte så jag menar! Du är min svägerska och du är nästan som en syster för mig! Hoppas alla andra förstår att vi bara för en diskussion, inte att vi är arga på varandra!



Kram <3

2008-07-16 @ 19:22:54
Postat av: Johanna

Johan som förövrigt är en mycken trogen läsare av min blogg har läst mina inlägg och han påstår sig inte känna sig negativt berörd av mina "påhopp". Han påstår till och med att även jag har min 1800-tals sidor och jag är nästan villig att hålla med honom om det...ibland :P

Johan står inte ute i kylan, tvärtom, men en blogg är ju en blogg - man ska vara relativt ärlig; som i en dagbok och hur intressant blir det om man bara skriver att man lever i en rosa prinsessdröm? :P men det blev en intressant diskussion den tackar jag för. Kram <3

2008-07-16 @ 19:58:47
URL: http://roosjohanna.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback